miércoles, 11 de mayo de 2011

DURANGO

“Neskatoak barre algara egin zuen. Mutikoa bitartean begira-begira zegoen……….”Liburua ez zait oso interesgarria iruditu ala ere lagunarena denez erosi egin dut……

Eta bat batean ara non aurkitu nuen , 30 urteko gizon altu eta nahiko sendoaren hildako gorputza,bertan ..lurrean…. Odolez beteta trapu ziztrin bat bailitzan .Argi zegoen ez zutela eskuz hil, baizik eta arma baten bidez.
Barkatu , hau axolagabekeria, ni Aitor nauzue 20 urteko ertzaintzako inbestigatzaile gaztea, badakit askok esango duzuela ez dudala inolako esperientziarik ala ere CSI ko kasu ugari ikusi ditut eta gogo handiak ditut kasu honetan.Duela urte bat kasu batetik bota ninduten baita mindu ere esanez ez nintzela behar bezain ona lan hori burutzeko, hura bai alua hura!!Hortaz berriz ere nator ikerketa mundu honetara kasu berri honekiN.
Abenduaren 3a da , eta egun eguzkitsua dugu, eta milaka ideia darabilzkit buruan .Gatibuk atera duen disko berriaren bila noa eta ez daukat galtzeko denborarik.Gaur jai eguna eman digute komisarian disko azoka dela eta hortaz korrika batean Joan nintzen azokara.Nahiz eta korrika Joan atean sartzerakoan emakume lirain batek kristolako golpea eman dit ,ez dut ezertaz ezagutzen ala ere aurpegia ezagugarria egiten zait, agian parrandan ibilitako gau bate edo….bat batean bere kotxe beltzean igotzen da, hori bai kotxea bai alajaina!!Inoz ikusitako kotxerik politena pelikuletan ateratzen den tuning horietakoa!”Dirua izan beharko du emakume horrek “ pentsatu dut, baina pentsatu bezain pronto kotxea ziztu bizian Joan zen bilborako bidean, languna balitz izgarrizko isuna jarriko nioke ala ere gaur jai eguna dut eta ez dut honelako memelokerietan entrenituko.
Alajaina!! Bost minutu galdu ditut tontakeria honetan , azokara sartuko naiz!Sartzean izugarrizko jendetza dago hori bai anbientea!Denak korrika daude leku batetik bestera baina….. arinegi doaz… zer dela eta presa hau?zer dela eta azokatik ateratzeko premia hau ni etorri berria banaiz?
Liburuak irakurtzen hasi naiz lehengo postua, 3000 hiztegiz Beteta dago , baten premia dut baina ala ere ez dut denbora galdu behar , jada gatiburen disko gutxi geratuko baitira!!ala ere nire lagun baten postu bat ikusi dut , bera ere Fernando Morillo eta beste asko bezala idazlea dut eta bere liburu berria irakurtzeko eskatu dit.Nik pozik baietz esan diot nahiz eta arin aritu nintzen irakurtzen,Gatibuaren diska dela eta liburuak honela dio:
“Neskatoak barre algara egin zuen. Mutikoa bitartean begira-begira zegoen……….”Liburua ez zait oso interesgarria iruditu ala ere lagunarena denez erosi egin dut……

Eta bat batean ara non aurkitu nuen , 30 urteko gizon lirain eta nahiko sendoaren hildako gorputza, bertan lurrean…. Odolez Beteta trapu ziztrin bat bailitzan .Argi dago ez dutela eskuz hil, baizik eta arma baten bidez.Hau izan da jende guztia korrika ateratzearen arrazoia.Ala ere zenbait kuxkuxero oraindik bertatik dabiltza, nik jainko bat banintz bezala plaka atera eta jende guztiari atzera botatzeko agindua eman diet.Denek beldurrez atzera bota dira ,niri lana egiten utziz.
Agian hilketa hau argitzen badut ez naute berriz txantxetan hartuko! Agian berriro nire ohorea berrezkuratuko dut! Idea guzti hauek ez didate argi pentzatzen usten… ala ere badakit lehenik komisariara deitu behar dudala, eta hori egin dut , sakeleko telefonoa hartu eta komisariako teléfono zenbakia teklatu egin dut.Arin heldu dira hona pare bat minututan hemen zeuden , zeren ez nintzen lehena izan hilketaren berri emanez.Ala ere nik banekien kasua ez zidatela niri emango hortaz lana nire kontura jarraitzeko gizonari nortasun agiria kendu nion.Jada nire lana egina dago hor.
Abenduak 4,Komisariara Joan naiz goiz ordu estrak sartu naian eta inbestigazioa aurreratzeko , ala ere ez dut askorik lortu eta ondorioz etxera Joan behar izan naiz lan jardunaldi gogor baten ondoren, beno… ezer… egia esanda erregistro orden bat lortu dut Durangoko azokako bideo kamera guztiak ikusteko, banekienez nire nagusiak ez zidala emango bere firma faltsifikatu nuen .Egia ezaten ez dut erruduntzat artzen zeren eta daramatzadan 2 urtetan ez dut kasurik arigutu…
Luzatu gabe pizza bat afaldu dut arrapaladan azken aldi honetan presaka baitnabil eta hau da denbora ez galtzeko dudan aukerarik onena. Bideo kameraren gelara Joan naiz jada gaueko 12 ak dira eta ezin dut nire arimarekin, ala ere han nago kasua argitu nahian nire ohorea berrezkuratzeko.
Bi ordu eman ditut han eta azkenik hilketaren momentuarekin eman dut.Eta hura bai kointzidentzia! Azoka jo zidan emakumea dago nire begien aurrean hilketa burutzen?
Patua? sortea ote? Dakidan gauza bakarra da emakume hori zela hiltzailea, eta nolabait ezagun egiten zaidala….Egunak eman nituen kotxe tunning hori bilatu naian eta ez dudanez askorik aurreratzen lan guztia etxera eramatea erabaki du, baia bideo kamarako bideo, agian arazoetan sartu naiteke frogak etxera eramaten baititut, baina kasua argitzeko edozer egiteko prest nago!
Bideo ikusten eman ditut ordu hauek eta ara non nire ama sartzen da gelara bokata ekarriz, badakit denek pentsatuko duzuela independizatzeko garaia dela eta gauza horiek guztiak baina , gaur egun dagoen egoerarekin eta dudan diruarekin ezin dut.Amak bokata aurrean utzi dit hau ezenez:
-Aitor jan ezazu osoa, eta deskantzazatu pixka bat.
-Bai ama…lasai … beti berdin zabiltza!
-Baita zu ere kasu gogaikarri hori argitu naian! Ara!
-Zer gertatzen da ama?
-Begiratu izeko Felisa argazkian!Egia azokara etortzekoak izan dira eta!!
-Ze izeko?
-Zuk ez duzu ezagutzen oso txikia zinen berarekin oporretan Joan ginenean! Oso ondo konpotzne zineten biak osabaren aurka! HAU BAI KASUALIDADEA!! Osaba ere bideoan baitago!!
Ezin nuen sinetsi hildakoa nire osaba zen? Eta hiltzailea nire izeko? Hau ezin zait nire gertatzen ari! Amari helbidea eskatu diot eta korrika batean atera naiz etxetik .Amak ez du ezer ulertze baina heltzean esplikatuko niola zin egin diot,ateratzean bideoa piztuta zegoelaz ohartaratu naiz baina vuelta ematerakoan ama negarrez entzun dut… seguruenik bideo ikusi du.. atzera begiratuz malko bat erori zait… baina ala ere aurrera jarraitu dut.
Izekoren etxea oso urrun dagoelaz konturatu naiz eta jada egunak daramatzat lorik egin gabe, baina amaierararte helduko naizela zin egin diot nire buruari hortaz kotxea hartu eta bideari ekin diot.Heltzean ara non aurkitu dudan kotxe tuning baina sartzerakoan berandu zelaz oartaratu naiz… Bertan izeko lurrean aurkitu dut pastilla botila bat zuelarik eskuan.Pultzua hartu diot presaka eta nire susmoak argitu dizkit , bere buruaz beste egin du.Ala ere nota bat zuen alboan:
“Hau irakurtzen bazaudete jada hilda egongo naiz, nota labur honen bitartez hilketaren arrazoia aditzera eman nahi dut , baita nire errua baretu neurri batean.Duela 2 hilabete nire senarrak beste familia bat zuela kontatu zidaten hau da ni eta beste emakume bat.Ezin nuen sinetsi, ala ere egia zen….Hortaz ezin nuen horrekin bizi eta ez nuen bera bizitzerik nahi ezta. Nahi dudan gauza bakarra da beste familiari kontatzea ere…
Eskerrik asko…”
Azkenengo letrak txarrago eginda daude agian hiltzen ari zelako edo ala ere bat batean ez dut ospea ohorea eta horrelako txorakeriarik nahi , bizitzak duen hauskortasunaz konturatu bainaiz… neurri handi batean ere hobeago zen familien gauzak familien artean uztea…. Zer egin orain? Horrela utzi?Orduan notak zioenaz gogoratu naiz,” beste familiari aditzera eman” eta hori egin dut.
Kotxea hartu eta familiaren bila hazi nintzen… Irrati gaztea jarri eta erosi ez nuen gatiburen diska berriaren síngela zegoen jotzen…. Jada ez dit axola… orain nahi dudan gauza bakarra bizitza disfrutatzea da eta baita siesta bat botatzea, zren bizitza edozein momentutan amaitu daiteke abisatu gabe….Azkenean han noa ni … Aitor 20 urteko gazte bat familia bati berri latz bate ematera, ipuninaren hasierako aitor ez bezala hau askoz helduagoa bihurtuta….
Irratian jotzen :
“….Ta begixek itxitte
sentitzen dot barruen
itxaso bat kolpeka, bai
zelan dekoten
askatasun beharra
bizitzeko gogoa…..”

No hay comentarios:

Publicar un comentario